Back in Aussie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu Back in Aussie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu

Back in Aussie!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 Juli 2012 | Australië, Darwin

Kia Ora lieve allemaal!

We hebben er lang naar uitgekeken, maar eindelijk hebben we onze truien en lange broeken kunnen verruilen voor een hempje, korte broek en slippers: we zijn inmiddels namelijk aangekomen in het tropische Darwin!

De laatste dagen in New Zealand hebben we een bezoek gebracht aan de Bay of Islands en een uitstap gemaakt naar Cape Reinga, wat echt onwijs mooi was! Ook hadden we hier wat beter weer en voor het eerste in het zonnetje aan het strand kunnen zitten, wel met kleren aan, maar dat mocht de pret niet drukken!
De tour richting het noordelijkste puntje, was erg leuk. Zo zijn we een heel stuk over 90 mile beach gereden (dit is letterlijk een kopie van onze mooie Zeeuwse stranden), zijn we gaan sandboarden van de zandduinen en hebben we de beste Fush 'n Chops (op z'n Nieuw Zeelands) gegeten bij ondergaande zon in de haven!
Buiten deze trip hebben we een hike gedaan naar een van de vele watervallen. Eenmaal bij de waterval moest ik naar de WC, maar geen public toilet te bekennen. Evelien zette haar liefste ogen op en vroeg een local waar hier in de buurt misschien een wc zou kunnen zijn, tot onze grote verbazing graaide deze man even in zijn broekzak en overhandigde hij ons zijn huissluitel! Aan het einde van de straat links, op nummer 7, ik zie jullie hier weer wel verschijnen! :D Hilarisch, maar het is wel erg kenmerkend voor de inwoners van dit mooie land, iedereen is zou vriendelijk, dat wij er in het begin achterdochtig van werden!

Na de Bay of Islands hebben we een aantal onderweg dagen gehad: dagje in Auckland rondgehangen, naar Brisbane terug gevlogen, hier weer een dagje rond gehangen en onze Aussie mobieltjes geactiveerd: +61466431039, en nog eens tegen elkaar gezegt dat we Brisbane toch echt niet zo'n leuke stad vinden (waarschijnlijk komt dit doordat het natuurlijk ook hier winter is).

Gister zijn we naar Darwin gevlogen en was het even spannend of we wel een bed konden regelen, aangezien het hier hoogseizoen is en de hostels uitpuilen. Tot ons grote geluk hebben we een prima hostel met zwembad op het dak en poolbar gevonden en zitten we hier tot we werk gevonden hebben. Vanmorgen zijn we er voor 't eerst op uit gegaan om een baantje te scoren, maar helaas nog geen resultaat! Dat wordt dus nog even door speuren, maar we hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt!
Verder gaan we nu eerst eens een tijdje genieten van het mooie weer en deze stad. Alhoewel ik het niet echt een stad zou willen noemen. Het lijkt op een suburb, die in de middle of nowhere is neergeplant. Het bulkt hier van de toeristen en backpackers die de winter in het zuiden ontvluchten en af en toe zie je een verdwaalde aboriginal rondlopen, bijna letterlijk met de ziel onder hun arm. Ik vind het pijnlijk om te zien hoe zij slachtoffer zijn geworden van ons westerlingen en hoop dat de aboriginals die in de countryside leven het "beter" hebben.
Verder waren we erg enthousiaist bij het zien van de zee, helaas kun je hier niet in zwemmen gezien alle gevaarlijke schepsel die hier in het water zitten! Dat moeten we dus bewaren tot we in Azie zijn!

Dankjulliewel voor alle leuke reactie's en berichtjes en tot de volgende keer!

Ciao!! x Michelle

• 16 Juli 2012 - 10:36

Anton En Jose:

We hebben het verhaal gelezen en vernemen dat het goed met jullie gaat, en mooi weer erbij.
    Hier ook alles goed in Holland, alleen het weer is hier echt klote, regen hebben we nu genoeg gehad, de kachel hoeft nog net niet aan.
    Groetjes en tot mails.
    Anton en Jose..

• 16 Juli 2012 - 14:31

Ro!:

Hooooi!jaa hoor, kan je niet gewoon boarden of skiën, doen jullie t op t zand! ook leuk? Heel fijn dat het allemaal voorspoedig verloopt! Tot jullie volgende berichtje!
    xxxx

• 17 Juli 2012 - 08:57

Paps En Mams :

Hee lieve Miesje, wat een avonturen beleven jullie toch. Vooral het toiletverrhaal vonden wij erg hilarisch, maar misschien kunnen wij als nederlanders nog iets leren van de Nieuw Zeelanders. Gelukkig was jij in iedergeval goed geholpen :-). Mijn "update is on his way", maar mail doet een beetje vreemd in la France. Veel liefs, xxx

• 17 Juli 2012 - 10:40

Patricia Stephan En :

Hoi Michelle, super leuk jouw verhalen te lezen, fijn dat het allemaal zo goed gaat! Wij vertrekken morgen naar Thaliand ook met China Airlines ..ook erg spannend.
    Jullie nog heel veel plezier en genietse!!

• 17 Juli 2012 - 20:12

Papa En Mama Weer!:

Gefeliciteerd met jullie "job at the bakery", in the middle of nowhere, zoals jullie graag wilden! Bak ze nie te bruin he ;-) !!! Xxx

• 18 Juli 2012 - 12:43

Tante Rina.:

Lieve Michelleke, Een kort berichtje terug van je oudste tante.
    Fantastisch om al die leuke en soms spannende verhalen te lezen. Wij wensen jou (jullie) nog heel veel reispplezier en wachten op de avonturen van jullie. Liefs en dikke kus van tante Rina en oom Piet. Ook groetjes voor je vriendin.

• 18 Juli 2012 - 20:21

Arthur :

he Mies en vriendin, wat een levenservaring en een mooie trip is dit.
    geniet ervan en er wordt volgens mij heel veul inspiratie op gedaan!? wij zullen vanaf t week-end eens in de Biesbosch beginnen en dan de maas afzakken, kijken of ik het net zo spannend kan maken als bij jullie . gr. Thuur/ karin/Niels en Steef

• 20 Juli 2012 - 08:43

Leonieke:

Hey Mies! Wat klinken je verhalen weer onwijs leuk! Ben stiekem wel een beetje jaloers! Heel veel plezier daar!
    Dikke kus

• 06 Augustus 2012 - 14:08

Hans En Annelieke:

Hallo meiden hier weer eindelijk een berichtje terug op jullie mooi reisverslagen, wat maken jullie toch allemaal geweldige dingen mee en wat een mooie foto"s. Had 2 reisverslagen gemist, maar was druk en ben nu weer terug vanuit onze oostenrijkse hut waar ik 2 weken ben geweest.
    Nog van harte met je vader die weet nu ook waar hij de mosterd haalt!!! Maak er nog vele mooie verslagen van en geniet nog maar want de tijd gaat voor jullie daar volgens mij erg snel. Kijken weer uit naar het volgende verslag lieve groet en tot lees ze. xxxxxxxxxxxxxxxxxx Hans en Annelieke