Frodo & Brad Pitt - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu Frodo & Brad Pitt - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu

Frodo & Brad Pitt

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

07 Juli 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo lieve allemaal,

Inmiddels zijn we weer gearrivieerd in Auckland en hebben we alweer heel wat mooie dingen meegemaakt.
Zo hebben we afgelopen zondag de Tongariro Crossing gelopen, de mooiste hike in Nieuw Zeeland over de actieve vulkaan die bekend staat als Mt. Doom in Lord of the Rings! En bijzonder was het zeker! 's Morgens vroeg vertrokken en onszelf een uitrusting laten aanmeten alsof we naar het topje van de Mont Blanc zouden gaan klimmen. Ik vond het allemaal maar onzin, maar een paar uur later bleek het toch nodig dat we klimijzers onder onze schoenen bonden. Met een ijshaak in de hand en 20 kledinglagen over elkaar waren we start klaar de beklimming aan te gaan! Wauw, wat was het mooi! Evi voelde zich Frodo die op het punt stond die ring te dumpen en het deed mij nogal denken aan de film Seven years in Tibet!
Op het topje van de berg hadden we uitzicht over een enorm deel van Nieuw Zeeland en keken we neer op verschillende (bevroren) krater meren, sommigen stomend door de hitte en activiteit onder het sneeuwdek! Pijn hadden we (het bloed in onze schoenen), maar het uitzicht heeft alles goed gemaakt.
De dag erna zijn we naar Blue Duck Lodge gereden, in de middle of nowhere en zijn we twee dagen afgesneden geweest van de bewoonde wereld (geen internet, tv of telefoon). Evelien heeft hier nog een bergje beklommen, maar ik voelde me niet helemaal fit, dus heb op de uitkijk gezeten op de veranda van onze blokhut.
Eenmaal terug in National Park hebben we afscheid genomen van de Straybus groep, waar we het erg gezellig mee gehad hebben, en zijn we drie dagen blijven plakken in een Lodge midden in dit park. Twee dagen bij het haardvuur om bij te komen van alle dingen die we tot nu toen gezien hebben en vervolgens zijn we, hoe kan het ook anders, een dag wezen SKIEN!! We konden het niet over ons hart verkrijgen om drie dagen onder aan de voet van een witte berg te zitten en niet even de latten onder te binden! Het was super om weer even vol gas van een witte piste af te knallen, al was het wel totaal anders dan skien in Europa! Veel rotsen (het is natuurlijk een vulkaan), smalle pistes en uitzicht op de kust en groene valleien!

Gister zijn we terug gereden naar Auckland en morgen vetrekken we weer met een Straybus richting het uiterste noorden, de Bay of Islands!

Onze vlucht terug naar Aussie hebben we vervroegt, dus over een weekje zijn we alweer terug in Brisbane. We hebben besloten de Oostkust te laten voor wat het is en alleen de Outback te gaan verkennen vanuit Darwin! Hopelijk vinden we een baantje op een Farm/Ranch zodat we onze dollar voorraad wat kunnen aanvullen!

Dat was het voor nu weer even!

x Michelle

ps. Kijk ook op evelienrost.waarbenjij.nu

• 07 Juli 2012 - 06:20

Rachel :

Wat maakt een mens een hoop mee in zo'n korte periode. En wat onwijs gave foto's. Ik zou je bijna komen opzoeken (als het niet zo ver was hahaah).

Have fun als je straks een vast stekkie heb dan kunne we miss ff skype?!?!?

Heeeeeeeeeeeele dikke zoen bis spater

• 07 Juli 2012 - 07:11

Stevie:

Hey michelle zie dat je t ook goed naar je zin hebt daar! Geniet ervan! Mss dat je noordwest oz in de pearlfishing industry kan gaan werken?

Gr bart

• 07 Juli 2012 - 07:21

Wouter :

oeiii wat ben ik jaloers! Have fun! X

• 07 Juli 2012 - 08:56

Anton En Jose:

Mooi wat jullie allemaal zien en meemaken, we volgen jullie.
    Groetjes uit Zwijndrecht

• 07 Juli 2012 - 10:46

Wim En Brigitte:

Wat een gave foto's Mies!
    Ik sprak van de week de vriendin van skileraar Wim op de tennisbaan...zij was dondersnieuwsgierig. Ze weet nu dat jullie samen op stap zijn!
    Nou de groetjes weer, gaaf om je zo te volgen xxxxxxxxx

• 07 Juli 2012 - 11:40

Mandy (VUUR):

Wauww wat een prachtige foto's Michelle! Ik volg je verhalen met veel plezier (en een tikje jaloezie haha) Geniet ervan!!

• 07 Juli 2012 - 13:04

Charlot:

Hi Mate!
    Wat een super gave dingen heb je al meegemaakt zeg!! Wauw!!
    En dit is waarschijnlijk allemaal pas het begin.... :-)
    Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verslag!
    Have Fun!!

XXX Charlot

• 09 Juli 2012 - 10:55

Anne (Brixen):

Top!!
    :-))

• 09 Juli 2012 - 17:37

Ro:

WAUHAUW! Zelfs het haardvuur klinkt leuk! Prachtige foto's ook! Heerlijk Mies!
    Waren er daar ook klasjes met kids op de ski's? ;) Waarom gaan jullie eerder naar Aussie terug? Gedwongen of hebben jullie Nieuw-Zeeland al gezien:P!
    XXX