Zwaar leven! - Reisverslag uit Brixen im Thale, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu Zwaar leven! - Reisverslag uit Brixen im Thale, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu

Zwaar leven!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

20 Januari 2012 | Oostenrijk, Brixen im Thale

Man o man, wat heb ik het toch slecht!

Sinds twee weken is het hier weer een stuk rustiger, maar zeker niet minder leuk!
Integreren bij de locals, kleinere klasjes en sehr lustige apres ski!

Afgelopen week had ik twee meisjes van 6, die konden skien als een malle, dus heb mooie tochtjes kunnen maken.
Ook het weer is wat beter geweest, dus mijn smoeltje heeft en gezonde kleur gekregen.
Vandaag was het echter bar slecht (veel wind en sneeuwval) waardoor de liften zijn gesloten, prima, dat betekend een middagje vrij!
Zijn met een stel in Ellmau gaan zwemmen! Heerlijk terwijl buiten de sneeuw naar beneden dwarrelt! Morgen zijn we vrij, dus dat beloofd wellicht een dagje tiefschnee skien!

De apresski staat ook zeker niet stil in het laagseizoen! Zijn van de week met een groep van de skischool naar Westendorf geskied om al daar de bloemtjes buiten te zetten! Zeer geslaagd! De volgende dag is het natuurlijk wat minder, maar de verse pistes en frisse lucht doen dan goed hun werk!
Ondanks onze goede voornemens "vanvond doen we eens een avondje rustig aan", is de verleiding van een glaasje icetea in de bar toch te groot!:)

Komende week komt mijn oud huis/studie/bootgenoot maar bovenal lieve vriendinnetje Liv langs! Heel onverwacht, en natuurlijk super leuk!!

Begin februari komen pap en mam langs en wellicht brengen zij Bart en nog wat familie mee!
Kort daarna zal de drukte alweer losbarsten en krijgen we er ook weer (tijdelijk) wat huisgenootjes bij!
Tot die tijd hebben Evelien en ik het appartement voor onszelf!

Het is half januari en zou de tijd nu al willen remmen, want heb echt de tijd van mijn leven!

  • 20 Januari 2012 - 20:22

    Ome Alex:

    En hier schijnt de zon de hele dag. Lopen in korte broek, shirtje en slippers over straat. Hele dagen terrasjes pikken. Werken doen we alleen maar als we daar zin in hebben. Ongeveer dan he.........
    Veel plezier daar en geniet.

  • 20 Januari 2012 - 20:52

    Mike En Simone:

    Geniet er maar lekker van Mies! Maar zo te lezen komt dat helemaal goed!

  • 20 Januari 2012 - 22:08

    Boy Janmaat:

    Hi Michelle! Ik heb net al je reisverhalen gelezen, wat ontzettend gaaf allemaal!!! Lekker 4 maanden in die geweldige sneeuw skiën, ben wel jaloers op je. Ik merk aan je verhalen dat het helemaal top is daar. Een kennis van mij, was vorig jaar ook skilerares in Oostenrijk, en als ik die verhalen van toen hoor, krijg je echt de tijd van je leven. Iets waar je je hele leven met veel plezier aan terugdenkt. Ik moet helaas nog even wachten, tot we weer naar de sneeuw gaan, maar gelukkig gaat het sneller dan we denken. Ik wil je nog heel veel plezier wensen en ben benieuwd naar je volgende verhaal ;-) Groetjes Boy

  • 21 Januari 2012 - 09:48

    Wim En Brigitte:

    Ha Mieske!
    Ik heb nu helemaal zin in februari!!
    Vrij krijgen is gelukt, nu nog een kamer zien te regelen.
    Voor mij is het helemaal lang geleden dat ik sneeuw in Oostenrijk heb gezien...ik geloof dat Jaimy 2 jaar was!
    Zo lang is het ook geleden, dat ik op de ski's stond haha, zal wel een zootje worden, maar heb er SUPER veel zin in! Ik hoop, tot gauw!!

  • 21 Januari 2012 - 09:59

    Anton En Jose:

    Zo te zien hebben jullie het heel goed naar je zin.
    Westendorf is ons lievelings dorp, zijn we c.a 5 keer geweest,
    Nog een fijn verblijf en veel ski plezier

  • 21 Januari 2012 - 18:10

    Leukste Neef:

    Top Michelle helemaal leuk en Tirol op zijn best. Leuk gebied toch, zeker als je overal de dalafdalingen kunt maken. Hebben der 10 jaar rondgehangen (Gerry's Inn en Moskito waren destijds de place to be)... Toch mooi hee dat de nazaten van opa Bertus ut apres skieen daar hebben uitgevonden haha. Veul plezier nog.....(volgende week instappen bij jullie Pa en Ma gaat helaas nie lukken !!)

  • 22 Januari 2012 - 12:09

    Brie:

    Ja joehoe! Nog even een laatste update, we waren gisteren nog met de hele familie bij het open huis van oom Piet&tante Rina...iedereen wil gèrre mej, maja zitten met de kids of met het werk!
    MAAR IK KOM!!
    Sta nu mijn skikleding te passen en dat valt nog niet tegen na 14 jaar...haha!
    Wij waren voor t laatst in Westendorf, toen Jaimy 2 was!
    Ik heb de ski's met schoenen van ma gehad. Die passen ook! Zijn de wedstrijdski's van Rachel! haha.
    Ik kreeg vanmorgen een mail uit Brixen met: sehr geerhte frau Lagendijk hahaha! Ik kan bij de Nachbarin slafen in 1 einzelzimmer oder in 1 dreibettzimmer met oom Pieter en tante Petra!
    Jullie pa vindt t zowaar geen probleem, als we maar rustig zijn....zal vast lukken als ik die apresski-fotokes zie! da zal me un gesnurk worre...kan altijd nog in de stal bei Nachbarin gaan slapen ai!
    Nou GRUSS GOT, want ik wil nie mej de gipsvlucht terug..
    Knufff en tot gauw!
    Ik schrijf me nu meteen even bij jou in voor een paar skilesjes ai....hihi, ik doe t zonder stokken!! haha, vind ik makkelijker..nou nog t lef hebben om parallel te gaan skien! Kan er helemaal niks van...zit nog lekker in de "pehoep"houding!! xxxxxxxxx

  • 22 Januari 2012 - 14:16

    Brie:

    Ja, hier is ze nog efkes!
    Ik heb op mn beste Duits(ahum)een mail naar je skischool "Brixen" gestuurd. Ik snapte er niks van dat ik een aantal woorden niet kon vinden, maja da's meestal ai agge mej t woordenboek Duits-Nederlands ipv Nederland-Duits op schoot zit!
    De vino van gisterenavond werkt nog denk!

    Ook heb ik een mail naar oos Maria gestuurd, da wij een 3 pers.kamer willen!

    Alleen nog een ski-brilleke bij Annemarie lenen en klaar is ze!
    (Toch wil die ook wel heel RG graag mee, als ze het geregeld krijgt met de kids...dan zie ik r nog mee gaan!)
    liefs en tot gauw xxxxxx

  • 23 Januari 2012 - 10:57

    Femke:

    Wauw Mies, klinkt echt super allemaal!
    Veel plezier met Liv en geniet nog even van de rustige tijd voordat de gekte losbarst!
    xxx

  • 24 Januari 2012 - 19:07

    Tante Rina:

    Hallo Oostenrijkse dirndl. Al in een Tirolerjurkje gelopen daar in het verre Oostenrijk? Of nog geen tijd gehad voor een avondje uit?!!!!!
    Wanneer ik zo de foto's bekijk denk ik eerlijk gezegd van wel. Fijn hoor, dat je het zo naar je zin hebt. De foto's met die kindertjess zijn wel erg leuk om te zien, zo volgzaam achter moeder eend aan!! Hier gaat alles zo z;n gangetje. Zaterdagavond hebben we de hele familie van Tuttum (Hopjes en van Gilskes) op bezoek gehad. Kompleet op Bart en jou na. Vrijdag wordt er onderhandeld over de vakantie in september, komen de dames in Terheijden bij elkaar.
    Zo, weer genoeg kltspraot verkocht, eindig ik dus met liefs en groetjes vanuit het verre Made. ome Piet en tante Rina.

  • 29 Januari 2012 - 11:23

    Brie:

    Gutemorgen fraulein Michelle
    Diese fraulien lernt ihrer ski-opgave!
    Computer an vor gymnastic!!
    Goeiendag, zweet op mn voorhoofd en t voelt of de bubbels van afgelopen vrijdagavond tussen mn knieschefkes uitlopen!
    Ook heb ik nog gekeken op de pc hoe je het makkelijkst omhoog moet komen als je in de drab leejt...met skistokskes! ochmunnegoeieGod, ik ski t liefst zonder stokken whahoeha!!
    Nog 2.5 nacht slafen...HEB ER HELEMAAL ZIN AN xxxxx Tot wel heel snel

  • 29 Januari 2012 - 20:10

    Raquelle:

    Goed zo Mies, geniet er goed van! Vind het echt heel tof dat je dit doet! Heel veel plezier daar nog met Lieve Livie! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Jumping Crocs - Kakadu National Park

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 40997

Voorgaande reizen:

22 Juni 2012 - 23 November 2012

Oceanië & Azië

01 December 2011 - 01 April 2012

Vier maanden in de sneeuw!

Landen bezocht: