Happy new year! - Reisverslag uit Brixen im Thale, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Brixen im Thale, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

04 Januari 2012 | Oostenrijk, Brixen im Thale

Hallo lieve iedereen!
Aller eerst: de beste wensen voor 2012! Heel erg bedankt voor alle berichtjes en gelukswensen!

Het is eventjes geleden, dus tijd voor een update!
Mijn kerst was natuurlijk anders dan anders, maar daarom niet minder leuk!
De dag voor kerst (vrijdag) zijn papa, mama en Bart aangekomen en het was natuurlijk super om hen weer te zien! Bovendien smaakte oa de Nederlandse worstenbroodjes en appelflappen prima (op verzoek mee gebracht)!
Zaterdagochtend had ik training (helaas, want de Hanegraafjes hebben koffiestop gehouden in Brixen) maar na de middag ben ik gezellig met papa, mama en Bart een rondje gaan skien en heb ik natuurlijk mijn nieuwste skills laten zien! ;) Haha, helaas is pap me nog steeds te snel af, hoewel hij er wel meer moeite voor moet doen!
Op kerstavond hebben we in het pension waar papa en mama verbleven aan het kerstdiner gezeten (in Going), en zelfs liedjes gezongen bij de kerstboom met échte kaarsjes erin (die Oostenrijkers zijn niet zo bang).
Maandag had ik geluk, want 's middags was ik vrij, dus zijn we wederom met z'n alle gaan skien. Voor mij wel handig, aangezien ik nog steeds de kans niet had gehad om het hele gebied te verkennen!
Op dinsdag zijn papa en mama verder gereden en is Bart hier "alleen" achter gebleven. Gelukkig heeft hij zich goed weten te vermaken tijdens de uurtjes dat ik moest werken.

Dat werken was afgelopen twee weken (en nog) wel even andere koek dan in de eerst paar dagen. Een klasje met 12 kinderen is echt aanpoten, maar wel erg leuk!

Oud & Nieuw hebben we gevierd in de Brixener Stadl, één van de twee Apresski barren in Brixen. Heel gezellig: champagne, veel vuurwerk, op de bar gestaan, maar uiteraard (redelijk) op tijd terug naar huis, want 1 januari is geen vrije dag in het harde bestaan van een skileraar!
Ook heb ik die ochtend afscheid genomen van Bart, want me toch wel een beetje zwaar viel.
Natuurlijk maakt de sneeuw, de bergen en de gezelligheid hier weer veel goed.

Mijn antistofjes voor 2012 zijn overgens alweer binnen, want op dit moment zit ik ziek thuis. :( Gisteravond ben ik naar de huisarts geweest vanwege erge pijn aan mijn luchtwegen. Ik was al een dagje hees, maar dacht dat het kwam door te weinig slaap en teveel geroep op de piste naar mijn klasje. Gistermiddag voelde ik duidelijk dat het niet in de haak was, dus even laten kijken.
De arts heeft geluisterd, in mij keel gekeken en bloed afgenomen en hij een beetje zijn twijfels. Het lijkt erop dat ik een ontsteking heb aan mijn bronchiën/beginnende longontsteking. Heb drie soorten medicijnen mee gekregen en voor Nederlandse begrippen is dat meestal een paardenmiddeltje (goed sterk). Vanmorgen wilde ik me niet laten kennen, maar ben na één afdaling toch maar afgedropen en terug mijn bed in gegaan.
Ik hoop, en ga er vanuit, dat ik morgen weer fit ben. Zo niet, dan moet ik een longfoto laten maken en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten!
Gelukkig heb ik een lief huisgenootje die me bijstaat, eet ik gewoon wat extra sla (dat is er afgelopen weken een beetje bij ingeschoten, de wienerschnitzel met pommes komt mijn oren uit) en buiten valt op dit moment behoorlijk wat sneeuw (ze verwachten 1 a 2 meter in een paar dagen), dus het komt allemaal weer wel goed!

Af en toe begin ik wat kleine dingetjes van mijn leventje in Nederland te missen, maar de tijd vliegt nog steeds, dus dat is een goed teken. Voorlopig geniet ik nog van alles wat ik hier heb, zie en mee maak!

  • 04 Januari 2012 - 14:55

    Rachel:

    Miesje, wat was het leuk dat je papa en mama er even waren bij ons. En wat merk ik dan dat ik je toch wel mis als we met zijn allen zijn. Het was onvergerelijk voral de apresskie party en papa pieter zijn snaps haha dat moet ik voortaan maar wat minder doen denk ik hahah. Kortom sorry maar je hebt wat gemist.
    Ik hoop dat je je inmiddels al wat beter voelt want een longontsteking kan behoorlijk vervelend zijn. Ik ga de weken aftellen voor westendorf we houden contact. Hele dikke zoenen heel veel beterschap eb tot over 8 weekjes dikke zoen

  • 04 Januari 2012 - 14:57

    Michelle Vermunt:

    Ps. Voor geinteresseerden, mijn adres in Brixen is: Höhenweg 3, 6364 Brixen im Thale.

    X Michelle

  • 04 Januari 2012 - 15:07

    Anton En Jose:

    Ook de beste wensen van ons en de famely, en beterschap voor je.
    Groetskes van Jose en Anton

  • 04 Januari 2012 - 15:35

    Femke:

    Lieve Mies,

    Balen dat je ziek bent! Maar gelukkig nu en niet toen je ouders en bart er waren.
    De foto's zien er iig uit als een goede kerst!
    Veel beterschap, hopelijk doen die paardenmiddeltjes hun werk (wel uitkijken in combinatie met de schnaps!)

  • 04 Januari 2012 - 15:37

    André(a) En Meisjes:

    Hoi Mies, het best voor 2012 en geniet ervan wel jaloers hoor heb nog geen sneeuw gezien.Wel een goede oud en nieuw gehad, nu is het alweer aftellen.
    Groetjes

  • 04 Januari 2012 - 18:35

    Sophie:

    Heee lieffie! Wat heerlijk om eindelijk wat foto's van je te zien! Fantastisch met die hele rits kinderen achter je aan op de piste. Maar hee wat balen zeg dat je ziek bent, snel opknappen! Komt vast goed, kruip maar lekker onder de wol.... Heb je nu binnenkort nog mensen die langs komen? Tot wanneer moet je bartje missen? Fijn dat jullie met oud en nieuw samen waren!! Welke tijden zit je meestal op skype? Ik zal ns wat meer online komen dat we even kunnen bijkletsen! Hier gaat alles z'n gangetje, volgende week eindelijk een weekje vrij, echt kijk er zo naar uit om vrij te zijn, ben helemaal opgebrand... :(
    Dikke knuff!! xxx

  • 04 Januari 2012 - 21:20

    Papa & Mama:

    Het is stilletjes in Les Gets, maar we hebben gezien dat ons meiske het toch wel erg naar haar zin heeft in Brixen. Over een poosje komen we je gewoon weer opzoeken en kun je ons nog beter "wegwijs" maken :-) Bisous et a bientot

  • 05 Januari 2012 - 11:21

    Monique:

    Leuk om je reisverslag iedere keer weer te lezen. Ook jij een gezond en gelukkig 2012. Mooie foto's.
    Hier lijkt het meer herfst dan winter. Van mij mag er hier ook nog wel wat sneeuw vallen. Nog veel plezier!!

  • 05 Januari 2012 - 13:18

    Ro:

    Mies! Happy NY ook jij! Leuk die afwisseling toch, ieder jaar dezelfde Kerst en Oud en Nieuw zou maar saai zijn! Volgend jaar ben je weer in Nl of France!

    Ziek zijn is wat minder goed, maar ook dat hoort erbij, hier in Nederland valt iedereen met bosjes, dus t heerscht;)

    Mochten we ooit nog met STUK op Wintersport gaan, weet ik wel wie onze juf gaat worden! hihi!

    Hier alles nog rustig, heb nog weekje vakantie, dus klus wat bij in het ziekenhuis! Jeroen is morgen jarig, dus dan is groot feest in Utrecht!! Olee!

    Tot je volgende berichtje! liefs


  • 08 Januari 2012 - 19:24

    Naomi (Je Collega):

    Hi Michelle,
    Ik heb je helemaal niet meer gesproken na afgelopen woensdag.. Maar ik zit alweer met mijn dikke billen in het heerlijk warme Barcelona! Dus ik wil je op deze manier even ontzettend veel plezier wensen en nog heel veel succes de komende maanden. Ik hoorde dat je alweer wat opgeknapt bent, gelukkig maar! Wie weet tot in Februari wanneer er weer een drukke week plaats zal vinden, maar dat moet ik nog even afwachten aangezien ik af moet studeren. Tot snel! Groetjes daar!

    Dikke kus Naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Jumping Crocs - Kakadu National Park

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 783
Totaal aantal bezoekers 41025

Voorgaande reizen:

22 Juni 2012 - 23 November 2012

Oceanië & Azië

01 December 2011 - 01 April 2012

Vier maanden in de sneeuw!

Landen bezocht: