Anwarter! - Reisverslag uit Brixen im Thale, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu Anwarter! - Reisverslag uit Brixen im Thale, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu

Anwarter!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 December 2011 | Oostenrijk, Brixen im Thale

Hallo allemaal!

Tijd voor een update! Een weekje verder en er is alweer genoeg gebeurd!

Gister heb ik praktijk en theorie examen gedaan met behoorlijk wat zenuwen, maar aan het einde van de dag heb ik tot mijn grote geluk het papierje in handen gekregen!
Uiteraard zijn we na de uitreiking met z'n alle naar een Anwarterparty in de Eisbar in Kirchberg gegaan om het vieren! Mooi voorproefje van de Oostenrijkse nachten! Haha! Natuurlijk was ik heel verstandig en ben ik na een paar borrels over gegaan op de cola om vervolgens in mijn bolide terug te rijden naar Elmau!
De opleiding was pittig maar heb een onwijs leuke tijd gehad en zal het ook zeker gaan missen, want het was vooral heel gezellig!

Tevens was afgelopen nacht mijn laatste nachtje in Ellmau, want vandaag ben ik verhuisd nach Brixen im Thale. Eenmaal aangekomen bij de skischool heb ik dan eindelijk kennis gemaakt met de grote baas "Hans" en stond ik binnen 5 minuten in een rood skipak, JAWOHL!!:D
Na wat koffieleuten en onderhandelen over nieuwe ski's bij de materiaal winkel zijn we naar het appartment gereden waar ik de komende maanden zal wonen!
Ik was van het minste uit gegaan, maar ik zit echt boven verwachting goed! Het is op een paar minuten lopen van de skischool, lift en centrum! Ideaal! Bovendien is het iets hoger gelegen dus heb mooi uitzicht over het dal! Het is een appartementje in een "Chaletstijl" gebouwtje en heeft twee slaapkamers (1x2 p. + 1x3 p.), een gezellig woonkeuken, badkamer, balkon en hal! Prima toeven dus! Het precieze adres moet ik nog even nazoeken, maar de straat heet: Hochstrasse (aftewel: highstreet)! Haha..
De klusjes man moet nog wat dingen afwerken en er ontbreekt nog het één en ander, maar daar ga ik komende dagen nog even achter aan!
Op dit moment zit ik hier nog alleen, maar zondag komt er als het goed is nog een Nederlands meisje aan dat hier ook het hele seizoen blijft en ik verwacht dat nog wel een paar bij komen (sowieso in de drukke weken), maar dat vind ik alleen maar gezellig!

Morgen ga ik nog wat aanrommelen en even een tochtje maken om wat ski's uit te proberen en om de pistes te verkennen!

De tijd vliegt, over een dikke week staan papa, mama en Bart alweer voor de deur!

Tschuss en tot de volgende keer!!


  • 15 December 2011 - 22:41

    Wim En Brigitte:

    PROFICIAT SCHAT!
    Wat ben de gij toch goed...maar dat wisten we al!Leuke foto's en ja de kerst gaat zeker opschieten!
    De kerststal van oma Jaantje staat onder de boom en de Hoppen komen hier met kerstnacht naar toe voor een brabantse koffietafel met konijn en brandewijn, zoals ons omaatje dat altijd deed. Tuurlijk gaan er een paar naar de nachtmis (aszedangenstukinderkraaghebben haha) Jullie ook HELE fijne dagen met elkaar. Geniet van jouw bijzondere kerst in Brixen im Thale.
    Veel liefs van jouw aller allerliefste nichtje en manneke

  • 15 December 2011 - 23:40

    Robert:

    Top eindelijk een ski juf in the family...kende mee kerst gelijk ff de techniek van jullie vader bijschaven hahaha.. alvast fijne feestdagen en veel plezier...hier echt herfst wind , regen en nog meer narigheid... viel spass !!!!!!!!!!!!!!1

  • 16 December 2011 - 01:22

    Andrea:

    Wat gaaf, in de toekomst dus alle kindjes in de familie naar juf Michelle ;)
    Dat rode pakkie doet 't 'em wel he!
    Succes en heel veel lol daar
    liefs vanuit het Canadese Xo

  • 16 December 2011 - 05:14

    Nicole:

    Joepie!!! Gefeliciteerd!!!
    En wat lees ik.....bedden over? Dus ik kan een weekje langskomen? Of is het de bedoeling dat je nog huisgenoten krijgt?
    X Nicole

  • 16 December 2011 - 05:48

    Andre:

    Hoi mies,
    Gefeliciteerd hoor, weer een papiertje erbij! Ligt er al een beetje sneeuw? Ik zit nu in Zwitserland en het is helemaal pet hier. Groetjes Andre

  • 16 December 2011 - 09:42

    Femke:

    Gefeliciteerd Mies!
    Super fijn dat je je papiertje gewoon binnen hebt en dat je nieuwe appartement mee valt.
    Klinkt goed allemaal!
    En ik zie je al helemaal gaan in je rode pakkie van de berg.
    Geniet er van en laat ons gauw weten hoe je eerste lesje is gegaan!
    En veel plezier met Bart en je ouders natuurlijk;)

    Liefs Femke

  • 16 December 2011 - 09:44

    Papa & Mama:

    Nogmaals GEFELICICITEERD!!! Wat ben je toch een toppertje he. Schischule Brixen mag zich gelukkig prijzen met zo'n skijuf, en im dorf zul je al snel bekend zijn ;-) Dikke xxx en tot volgende week

  • 16 December 2011 - 10:29

    Anton En Jose:

    Gefeliciteerd , en het zal wel lukken op de skies, veel plezier, en fijne kerstdagen daar in Tirol

  • 16 December 2011 - 16:24

    Annette:

    Gefekliciteerd Mieske!

    Jij vermaakt je goed zie ik al :) en bijna je papa en mama en Bart bij je, dus dat komt wel goed! Leuk joh :D blijf je berichtjes volgend!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Jumping Crocs - Kakadu National Park

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 41016

Voorgaande reizen:

22 Juni 2012 - 23 November 2012

Oceanië & Azië

01 December 2011 - 01 April 2012

Vier maanden in de sneeuw!

Landen bezocht: