Ausbildung - Reisverslag uit Ellmau, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu Ausbildung - Reisverslag uit Ellmau, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu

Ausbildung

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

07 December 2011 | Oostenrijk, Ellmau

Grussdich lieve mensen!

Hier even een update van de skijuf in opleiding!
Maandagochtend ben ik begonnen en bij aankomst verbaasde ik me over het aantal mensen dat stond te wachten op de parkeerplaats. Ik schat zo'n 150-200 leute waarvan ong. 70% Nederlanders zijn! Na aankomst zijn we ingedeeld in groepjes van 9 en hebben we een eigen instructeur toegewezen gekregen. In mijn groepje zitten 1 duits meisje, 2 schotten en de rest Nederlanders! Ik was een beetje bang dat dit niet ten goede zou komen aan mijn Deutsche sprache, maar de gehele opleiding is uiteraard in het Duits en moet zeggen dat ik er erg snel aan wen! Ik versta het sehr gut, alleen spreken gaat nog niet snel genoeg (naar mijn zin)! :) Ik had het kunnen weten, maar mijn angst voor de taal was dus niet nodig!

We maken erg lange dagen en moet zeggen dat het vrij pittig is. We staan van 9 tot 15 uur op de piste en hebben dan aansluitend theorie tot ongeveer 18:30! Ook hebben we geen vrije dagen, dus zaterdag en zondag moeten we ook aan de bak! Vanmiddag was mijn enige "vrije middag" (16 uur klaar)!
De opleiding is wel super leuk, het skien wordt tot in het kleinste detail uitgewerkt!
Gister hebben we Alpinekunde gehad dus hoe je handelt bij lawines, hoe die systemen werken, sneeuwsoorten, bergsoorten etc. Voor mij was sneeuw sneeuw en een berg een berg, maar daar kan ik jullie nu veel meer over vertellen! ;)
Ook hebben we gisterochtend gesnowboard, omdat je moet weten hoe dat is/voelt etc. Gelukkig kan ik dat al dus kon ik het even wat rustiger aan doen!

Ennnnn het is gister EINDELIJK begonnen met sneeuwen, en dat doet het nu nog steeds! Vanmorgen al glijdend en slippend naar beneden gereden en had toch wel wat last van angst zweet! Er is zoveel gevallen dat ze het niet echt bij kunnen houden met de wegen schoonmaken! Hopelijk wordt dat iets minder heftig!

Vandaag hebben we Kinderskilauf gehad, ben benieuwt of dat mijn ding wordt! Had het na een paar uur wel gezien met liedjes zingen, spelletjes doen en met een knuffel op mijn nek skien! :D
Morgen gaan we gelukkig verder met de leermethodes voor volwassenen! We zijn helaas de berg nog niet op geweest (hebben alleen op vlakke weide in dal getraind), omdat er natuurlijk geen sneeuw was. Vrijdag gaan we als het goed is omhoog.

De tijd gaat nu heel snel, omdat de dagen lang en vol zijn. 's Avonds kan ik niet echt relaxen, want moet dan de theoriemap doorspitten en e.a. voorbereiden voor de dag erna.
Gelukkig is het maar 10 dagen, dus gewoon even doobikkelen!
Als het goed is heb ik volgende week dinsdag theorie examen en woensdag praktijk examen! Laten we hopen dat ik het haal, want ik wil hier voorlopig nog niet weg!

Nou dit was het even in een notendop, ik ervaar op dit moment zoveel dat ik het moeilijk op papier krijg! Sorry als het een beetje warrig is (en voor de eventuele spelfouten).
Ik ga gauw verder met het gezwets over materialen die in de kern van een ski zitten (snap er de ballen niet van, das mij te technisch)!

Dikke doeii uit een WIT Oostenrijk!

ps. Super bedankt voor alle reacties, mailtjes en smsjes! Echt heel leuk! Nogmaals deze twee weken zijn zo druk, dat ik weinig tijd heb om op alles te reageren, maar weet dat ik het wel allemaal lees!

xxx

  • 07 December 2011 - 19:43

    Stenmar:

    Veel succes en geniet ervan!

  • 07 December 2011 - 20:05

    Liv & Achmed:

    Heee lieve Mies!!

    Wat een leuke verhalen :)
    Echt goed om t ehoren dat je het zo naar je zin hebt en dat de opleiding zo leuk is! Van hard werken ga je immers niet dod! ;)
    Lekker heel de dag een bietje hobby-en, wij zijn erg jaloers!!
    We bidden naar de sneeuwgoden dat er hele bergen naar beneje mogen komen :)
    Hoe zijn de mensen eigenlijk verder daar? Heb je al tolle fruende gemacht? En zo'n rood skipak weten te bemachtigen??!?!
    We lezen het wel in jouw volgende verhaal en niet vergeten:
    WIJ MISSEN JOU HEEEEL ERG!!!!

    Dikke knuffels en kussen van ons

  • 07 December 2011 - 20:17

    Wim En Brigitte:

    Ha schatteke!
    Hier stormt, hagelt en onweer ut vandaog! Goeiendag..kende beter schnee hebbe!!
    Was vast een "kale" Sinterklaas voor jou haha..wij hebben gisteren ERG gelachen! Heb mn nieuwe grijze Renault Twingo gehaald en jawohl met t kenteken 12 STP 6 (6 december Sint en Piet) Ik dacht ECHT toen ik bij de bank aan t pinnen was, dat we een prijs hadden gewonnen!!!ik Wim meteen gebeld...hahaha, hij had tuurlijk spaarcentjes overgemaakt voor de Renault! Naja, t is een heerlijk scheurijzerke voor mij.Wim is rond de kerst naar Rotterdam Brainpark verhuisd, dus helaas Honda aan mn manneke af moeten staan!
    Suc6 met leren en laat ze daar een poepie ruiken...da ze oew nie naor huis sturen ai!! Liefs en hou vol daar in t prachtig witte Oostenrijk! xxxxxxx

  • 07 December 2011 - 20:23

    Simone En Mike:

    Hoi Mies!

    Goed om te horen dat je daar op je plekkie zit en dat er sneeuw valt. Want skiles geven zonder sneeuw is ook geen succes natuurlijk.
    Je verhaal is zeker niet warrig geschreven, ik zag je al helemaal voor me met die knuffel om je nek! Moest er dus erg hard om lachen.
    Succes met je opleiding en ik weet zeker dat je het kunt. Even bikkelen maar dan heb je ook wat.

    Groetjes

  • 07 December 2011 - 20:28

    Annelieke:

    Leuk om te lezen hoe het je vergaat.
    gek hé dat je denkt dat sneeuw sneuw is en een berg een berg,het lijkt allemaal maar zo gewoon. dus zijn wij blij dat jij het nu leert , kunnen wij het weer van jouw leren ha ha.
    Heb je wel een leuke groep, en zijn de hollanders in deze groep leuker als diegene die je het eerste ontmoette ha ha. Papa en Mama houden ons ook op de hoogte, binnen kort ga ik met mama afspreken om met je te skypen oké?
    und mag ein bietsjen spass in die snee.

    Lieve groet de Hanegraafjes xxxxxxx

  • 08 December 2011 - 10:32

    Bart:

    Hoi schatje!

    Ben trots op je!
    Goed oefenen en studeren, want wil met de kerst veel leren!

    Wat een luxe, een skijuf als vriendinnetje! Gelukkig is ze daarnaast ook nog eens een goede fysio die me na de vermoeiende lesjes weer kan in good shape kan krijgen! Nu nog leren hoe je een echte Wiener Schnitzel kan bakken! ;)

    Dikke zoen!
    X

  • 08 December 2011 - 10:46

    Gerben:

    Hey Michelle,

    Klinkt allemaal super. Ook fijn dat er eindelijk sneeuw is gevallen. Betekent dat wij ook langs kunnen komen om wat les te krijgen. Of om jou nog wat bijles te geven.

    Veel plezier.

    Groeten Gerben.


  • 08 December 2011 - 14:36

    Sophie:

    oehhh mies mooi verhaal! partij bikkelen daar dus, hoop dat je leuke mensen hebt ontmoet, vertel ns over je groepsgenoten? zie je al lange nachten in de barren tegemoedkomen met die leuke skileraren/leraressen? heel veel plezier meis!
    xxx

  • 08 December 2011 - 16:10

    Femke:

    Hey Mies,

    Super dat je zo snel weer wat gepost hebt, we zijn natuurlijk allemaal super benieuwd hoe het met ons skijufke gaat! Heel erg leuk om allemaal te horen:)
    Fijn dat het Duits goed gaat en dat er ook andere Nederlanders zijn (ook Brabo's toevallig?!)
    De opleiding klinkt wel pittig, maar een bikkel als jij gaat het zeker halen!!
    Dus even doorzetten en dan je rode pakkie aan!
    Veel succes komende dagen nog met de opleiding!

    Groetjes Femke

  • 08 December 2011 - 18:16

    Lisette:

    Lieve Michelle,
    Onvoorstelbaar; ver weg en toch dichtbij....gisteren skypen en nu jouw update reisverslag, leuk hoor.
    Ik ben jaloers op dat meisje in de sneeuw, toch anders dan koude, donkere dagen met heel veel wind.
    Ben dus maar met een dikke (lees)pil begonnen.
    Je mag ons ook weer een beetje unterricht geven over de vernieuwingen in skiwelt.
    Dikke knuffel Lisette

  • 12 December 2011 - 18:49

    Nicole:

    Hoi Mies,
    En...zijn jullie al naar boven geweest?
    Heel veel succes morgen en woensdag met de examens! Je kunt het!!!
    X Nico

  • 12 December 2011 - 20:25

    Mama:

    De spanning begint op te lopen. Heeeeeeel veel succes woensdag, het komt wel goed! We duimen voor je. xxx

  • 14 December 2011 - 07:29

    Patricia:

    Sux6 vandaag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Jumping Crocs - Kakadu National Park

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 41024

Voorgaande reizen:

22 Juni 2012 - 23 November 2012

Oceanië & Azië

01 December 2011 - 01 April 2012

Vier maanden in de sneeuw!

Landen bezocht: