On the road! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu On the road! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu

On the road!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

30 Augustus 2012 | Australië, Brisbane

G'day mates,

Zo, laat ik verder gaan waar ik de vorige keer gebleven was: we hebben de koude nachten in Alice overleefd en hebben na een paar dagen een nieuwe relocation opgepikt en zijn met zijn vieren op weg gegaan naar Adelaide. Dit keer kregen we een stoere 4WD wagen, en voelde me net tante Arie op Safari met alle bagage op het dak.

Onderweg hebben we weer veel mooie dingen gezien en het hoogtepunt was toch wel de zonsopkomst bij Uluru. De avond ervoor hebben we gekampeerd op een totaal verlaten campground onder 1000 sterren, had er nog nooit zoveel gezien! De volgende morgen om 4 uur op en in het donker naar Uluru gereden. Het is echt machtig om te zien hoe de rots opdoemd uit het niets en vervolgens een steeds sterkere rode gloed ontwikkeld door de zon die erop begint te schijnen!
Daarnaast hebben we een stop gemaakt in Coober Pedy, een stad die deels onder de grond ligt, wild gekampeerd langs de weg, en wederom genoten van het grote niks. Uren en uren rijden zonder ook maar iets tegen te komen behalve wat heuvels, rood zand, dorre planten, vee en een passerende roadtrain.

Bij aankomt in Adelaide was het te laat om een hostel of camping te regelen dus zijn we aangemeert bij een motel langs de "snelweg". Het leek wel of ik in een slechte Amerikaanse film was beland: zo'n motel waar je ook voor een uurtje een kamer kan boeken! :D Hilarisch, maar heerlijk om eindelijk weer eens in een normaal bed te kunnen liggen en een douch te kunnen nemen na twee dagen zandhappen!
De volgende dag hebben we een mooie camping gezocht voor onze geliefde tent en onze auto helaas weer ingeleverd.
We verbleven dit keer op een camping aan het strand, klinkt goed zou je denken? Nou in de zomer is het dat vast, maar hier was het niet alleen 's nachts koud en hadden we weinig geluk qua regen en wind. We hebben op deze camping zo'n beetje alle opties uitgeprobeerd: een campsite met ensuit bathroom waar dankbaar gebruik van is gemaakt in de koude nachten (douchen tegen onderkoelingsverschijnselen), de cabin met verwarming en echte bedden, de ecotent zonder verwarming maar met warme dekens en last but nog least de TVroom. Hierin hebben we de laatste nacht geslapen, omdat het weer echt te slecht was om in onze tent te kruipen en de andere opties toch wel prijzig zijn voor een backpacker. Jullie denken nu, kind wat doe je daar? Nou veel lol hebben! Bovendien wardeer je na dit soort omstandigheden de luxe weer des te meer.
Verder hebben we natuurlijk Adelaide verkent, een erg leuke stad, ben ik gaan hardlopen over het totaal verlaten strand, heb ik een duik genomen in de zee hoe koud het ook was en hebben we een avondje Goon gedronken. Voor de duidelijkheid: Goon is een goedkope wijn uit een zak met een tapje en is nogal populair onder de backpackers. Dit lekkere goedje zorgt ervoor dat je een nachtje kroelend met de wc doorbrengt en je de volgende te lam bent om zelfs maar een vinger op te tillen. Een backpacker ervaring rijker, maar niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft! :D

Na een paar dagen afscheid genomen van onze Duitse vriend, die naar huis is gevlogen en de volgende dag ook Engeland gedag gezegt aangezien we naar Cairns vlogen. Op naar de zon! Hier hebben we helaas niet echt geluk gehad met het weer, maar het was lekker warm en hebben toch aardig wat uurtjes aan de Lagoon door kunnen brengen (in zee kun je hier wederom niet vanwege de kroko's). Verder hebben we een dag een toch gemaakt met een catamaran naar het Great Barrier Reef en hier op twee locaties gesnorkeld. Echt geweldig! Super veel vissen en natuurlijk het enorme koraal. Het is jammer dat veel van het koraal dood is, doordat het aangetast is door mensen, maar de stukjes die nog in tact zijn, zijn dan ook echt prachtig.
Ook heeft Evelien, de held, hier een skydive gemaakt! Ik heb dit even aan me voorbij laten gaan, daar het toch best duur is, maar na het zien van haar film is het toch wel gaan kriebelen, dus wie weet! :D

Het roadtrippen bevalt ons zo goed dat we vanuit Cairns weer een relocation geregeld hebben richting Brisbane. Dit keer kregen we een enorme camper (8 meter lang) van alle luxe voorzien en zijn we met z'n tweeen op pad gegaan. Een toch van maar liefst 1700 km, dus voor de afstanden in Europa draaien wij onze hand niet meer om. We hebben hier 4 dagen over gedaan en zijn oa gestopt bij Mission Beach, een geweldig mooi strand, Airlie Beach, een hotspot en de poort naar de White Sundays en hebben we gekampeert op een totaal verlaten camping waar wel 50 walibies en kangaroos om onze wagen heen zaten. Ook hebben we een nacht op het strand gekampeerd en hebben we een stuk door rainforest gereden!

Inmiddels zijn we alweer een paar dagen in Brisbane, de derde keer, maar drie maal is scheepsrecht: dit keer bevalt de stad ons prima. Het is goed weer en we hebben eindelijk de tijd genomen om de stad te ontdekken.
Het centrum is super leuk, we hebben gerelaxed in de botanische tuinen, het nachtleven ontdekt en uitgebrakt aan het zwembad op het dakterras van ons hostel!

Morgen beginnen we aan onze laatste roadtrip naar Sydney waar we op 2 september zullen aankomen en van waar uit we op 5 september naar Bangkok zullen vliegen!
De tijd vliegt en stiekem doet het een beetje pijn om dit gave land alweer te moeten verlaten, maar ik kijk ook erg uit naar de cultuurshock en alle dingen die in Azie op ons liggen te wachten. Bovendien loopt Australie niet weg en is mijn visum geldig tot juni 2013, dus wie weet! ;)

Dit was het weer even voor nu, volgende keer een verhaal vanuit een ander continent! Ik hoop dat ik snel wat foto's kan uploaden!

See ya!:D X Michelle

• 30 Augustus 2012 - 03:05

Andre:

Hoi mies,
    Weer een geweldig verhaal, leuk hoor om zo van je avonturen op de hoogte te blijven.

Groetjes,
    Andre(a) en de meisjes

• 30 Augustus 2012 - 08:33

Monique, Wim En De Kids:

Leuk om je verhaal weer te lezen. Ik volg je ook op facebook. Mooie foto's iedere keer weer.
    Nog veel reisplezier.

Groetjes, Monique

• 30 Augustus 2012 - 08:47

Rachel:

Heeeeeeeel lieve mies,

Fijn om te lezen dathet goed gaat en knap dat je alles kan vertellen in zo'n klein stukje.
    Heeel veel fun nog in aussie en take care voor tailand.

Dikke kus van ons

• 30 Augustus 2012 - 08:48

Femke:

Hey Mies,

Klinkt erg goed allemaal! Wel veel foto's maken he;)
    Een uitgebreide mail volgt nog maar alvast heel veel plezier en geluk tijdens het roadtrippen!

• 30 Augustus 2012 - 10:11

Mike En Simone:

Hej mies!!

Wat een avontuur beleef jij allemaal zeg! Super gaaf hoor, geniet er maar goed van want de tijd gaat snel.
    Ben benieuwd naar je foto's en de verhalen van het great barrier reef! Want wij snorkel fans zijn altijd opzoek naar nieuwe plekjes.

Veel plezier nog!!!

Groetjes Mike en simone

• 30 Augustus 2012 - 10:44

Annelieke En Hans:

He meisje geweldig al je verhalen en great barrier reef moet inderdaad prachtig zijn.
    Vindt het super om je verhaal te lezen je schrijft ook erg gezellig zou je bijna hebben willen helpen met het verwerken van je kater ha ha.
    Nou je mama en papa zijn inmiddels bevallen ha ha ga gauw op kraamvisite en zullen goed voor je litlle brother zorgen. ha ha dikke kussen vanuit wagenberg xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 30 Augustus 2012 - 23:17

Wim:

Dag nichtje,

Ik ben wel een beetje jaloers. Ik heb een collega die in Brisbane woont, waar ik een groot project mee heb gedaan. Had enkele jaren bijna een baan in Brisbane gehad (aanleg van de nieuwe gold line tram, die daar in aanbouw is en straks vlak langs surfers paradise loopt), maar een andere firma heeft uiteindelijk het project gewonnen.

Ik mag op 10/9 weer een weekje naar Abu Dhabi en Dubai, ook leuk (behalve als je de hele dag in een
    saai kantoor moet werken).

Veel reisplezier en pas goed op jezelf.

Groeten,

Wim
    Vught

• 31 Augustus 2012 - 09:49

Anne :

Hey meiden!

Lekker bezig hoor, daar aan de andere kant van de wereld! Leuk om weer een beetje te mogen meegenieten van al jullie belevenissen. Al ben ik zelf ook niet zo fan van het tioletpot-knuffelen. Daar dan weer niet jaloers op ;-)

Tips voor Azië / Bangkok nodig ? Van de "gebaande paden af" ? Mail me met een lijstje!!
    Heb er natuurlijk alles bijelkaar een jaar "gewoond/werkt".

Op naar een volgend avontuur!
    Liefs aan jullie beiden en take care,
    Anne

• 31 Augustus 2012 - 23:24

Mama:

Weer een super verhaal maar had je die 1000 sterren niet gezien na een avondje "Goon"? Ach ja, er groeien geen appels aan perenbomen, of zoiets ;-) ! Op naar het volgende avontuur, en blijven genieten" ! Heel veel liefs xxx

• 01 September 2012 - 17:58

Ome Alex:

Ga zo door! Ga zo door! Wij genieten wel mee.

• 15 September 2012 - 12:20

Tante Riina:

Hoi Mieske,

Wat laat met een reactie, maar we waren ook een wekje met vakantie, wel wat dichterbij als jullie maar ook wel met een temperatuur van zo'n 30 graden en dat in Akerslooot (Noord Holland)!! Genoeg over onszelf gekletst. Intussen zijn jullie in Thailand aangekomen en hoorde van jou pa en ma dat errr eerst moest worden uitgerust van allle vermoeienissen!! 't Moet niet gekker worden!! Maar geniet er maar lekker van hoor, het duurt nog maar een paar maanden en het is weer eind november. Nog veel avontuur plezier en tot een volgende keer. p.s. nog een weekje en je wordt weer een jaartje ouder!!!
    Liefs ne kus van oom Piet en tante Rina.