Ongeluk... - Reisverslag uit Brixen im Thale, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu Ongeluk... - Reisverslag uit Brixen im Thale, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu

Ongeluk...

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

17 December 2011 | Oostenrijk, Brixen im Thale

Jawel mensen, het is niet alleen rozengeur en manenschijn in Oostenrijk ook hier kunnen nare dingen gebeuren: ik heb gisteravond een ongeluk gehad met mijn auto. Niet schrikken: niemand heeft hier gelukkig letsel aan over gehouden.

Wellicht zijn er al wat mensen die hier van weten, maar wil het hier graag even toelichten voordat er spookverhalen de ronde gaan doen!

Het gebeurde gisteravond onderweg van Westendorf terug naar Brixen. Had hier gegeten met wat leute van oa. de ausbildung die dit seizoen in Westendorf gaan werken.
Ik zou achter een taxi aan rijden met wat mensen erin en twee buddies bij mij in de auto! Deze beste man heeft voor de kortste weg gekozen en snee af door een bos (bedenk: zanderig/glibberig weggetje). Blijkbaar had hij heel wat meer ervaring en grip dan ik, want in een bepaalde bocht ben ik in de slip geraakt en met mijn rechter voorwiel op/over een stronk van een afgezaakde boom geknald. Wat een schrik!
Uiteindelijk is de auto door een sleepwagen weg gehaald en naar Hopfgarten gebracht (naar een citroen garage). Het ziet er niet al te best uit, dus ik duim op dit moment heel hard dat hij niet totalloss verklaard wordt! Het is natuurlijk weekend, dus maandag wordt hij pas na gekeken en hoor ik meer via de garage en verzekering.

Op dit moment kan ik erom lachen als een boer met kiespijn, al iets beter dan gisternacht en vanmorgen want toen kon ik alleen maar janken!
Sneeuw doet wonderen: ik ben vanmiddag de piste op gegaan en het gaat nu dus weer redelijk! Uiteindelijk is het maar een stuk ijzer en ben ik vooral heel blij dat niemand wat mankeert!

Maar laten we vooral niet vergeten waarom ik hier ben: morgenochtend moet ik voor het eerst paraat staan in mijn rode outfit en vind het best spannend! Waarschijnlijk wordt het "inwerken" dus even oefenpistes, materiaal en kantoor boven verkennen! Maar wellicht gooien ze me in het diepe en staan er morgen 10 jankende kinderen om me heen! Hahaha! :D Het komt vast goed!
Bovendien is hier vandaag veel sneeuw gevallen dus het ziet er weer betoverend mooi uit (stel je voor dat je een auto hebt.. pff, graven, sneeuwkettingen wat een ellende)!:)

Gelukkig komen vrijdag mijn hulptroepen deze kant op en op een dag zal ik hier vast om kunnen lachen!

Morgen komt mijn huisgenootje aan, ben heel benieuwd!
Ik beloof dat mijn volgende update weer helemaal vol staat met leuke dingen, ondanks dat ik gisteravond alleen maar naar huis wilde, heb ik het hier helemaal TOP!!

xxx de Brokkenpiloot!

ps. Gelukkig kan ik beter skien dan autorijden! ;)

  • 17 December 2011 - 19:23

    Anton En Jose:

    Ook effe schrikken, maar gelukkig geen gewonden,sterkte, en voor morgen veel succes,Veel sneeuw gevallen.
    Groetjes Anton & Jose

  • 17 December 2011 - 19:33

    Andrea:

    Oh balen zeg, maar gelukkig geen benen gebroken nu je bijna les moet gaan geven ;)
    Hopelijk komt het goed met het bakkie. Succes morgen!
    liefs

  • 18 December 2011 - 01:21

    Wim En Brigitte:

    Ach Miesmob toch!
    1 Gruss Got is GENOEG ai... lustert nou toch ns naar oew wijze nicht! VORSICHTIG betekent voorzichtig,
    Agge da maor wit!
    T had erger afkunnen lopen, schat!
    Maar dat de schrik in oew bene zit snap ik...
    Rustig aan en have fun with the kids!
    xxxx en slaap lekker


  • 18 December 2011 - 12:41

    Karin Hop:

    Hoi Michelle,

    Wat een schrik! Na al jouw prachtige verhalen tot nu toe, nu zo'n verhaal...
    Wij kunnen maar één ding zeggen gelukkig ben je zelf en de rest van de inzittenden zonder kleerscheuren er van af gekomen! Het is net wat je zegt, je zal maar een auto moeten uitgraven, sneeuwkettingen omdoen....

    Als je morgen een groepje met kleine kinderen krijgt, zal dit zeker je gedachten verzetten en ben je alleen maar bezig die kleine brakken een beetje skiën bij te brengen, en steeds weer kopjes tellen dat alle kindjes er zijn, dat er niet eentje per ongeluk ergens is achtergebleven, dat is pas vervelend!

    Hoop dat je nu een beetje van de schrik bent bijgekomen en dat je je op je lesgeven kan richten.

    Heel veel liefs van:
    Arthur, Karin, Niels, Malissa en Steven

  • 18 December 2011 - 13:29

    Reetje:

    Miesje, wat ben je weer een avonturier. Hoe meer verhalen ik lees hoe stiekem meer spijt krijg ik denk ik dat ik gewoon mee had moeten gaan. Gelukkig mag ik in Maarten weekje oldtimers fun hebben met in heb er nu al veel te veel zin in.

    We stay n touch dikke kus van ons.

    Ps. Gister was weer een goed feeststemming van ons pap xxx

  • 18 December 2011 - 14:49

    Thea:

    Een zwik van die jankende kindjes, met hun handje open " goeie dag, ken ik ff vangen" heel veel plezier daar.
    Groetjes Wil en Thea

  • 18 December 2011 - 15:26

    Annette:

    Woow Mies, ben blij dat je nog heel bent! En is idd vervelend, maarja die dingen gebeuren zeker in zo'n land met een hoop sneeuw en gladheid. Het is maar een stuk ijzer wat je zelf al zei ;)

    Heel veel succes op de piste, en hopelijk heb je een huisgenootje die geen kakstrepen achterlaat in de pot, vieze haren in het doucheputje laat zitten, vies kookt.. etc. Ik kan zo nog wel meer vieze nare dingen bedenken haha.

    XXXX

  • 19 December 2011 - 10:57

    Annelieke:

    Hé lieve schat gelukkig kun je eral wat mee lachen . hebben veel aan je gedacht heb je mijn sms ontvangen wilde je hiermee een hart onder de riem steken.
    nou succes met je lessen toppie en hopelijk zien we elkaar zaterdag 24 dec even voor een kopje koffie als we onderweg zijn naar onze hut. Houden we bij jouw een koffiestop oké .Ps dat rode pak staat je vast erg goed xxxx Hans en Annelieke

  • 19 December 2011 - 11:16

    Femke:

    Mies, wat een pech!!
    Gelukkig heeft niemand er wat aan over gehouden en je autootje wordt vast snel gemaakt;)
    Alvast een hele fijne kerst samen met je ouders en Bart!

    Groetjes Fem

  • 20 December 2011 - 22:19

    Wouter :

    Hee Michelle!

    Balen van je ongeluk, maar wel heel leuk om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt! Ik wens je alvast hele fijne feestdagen! ( ook namens alle collega's van de plantage, we missen je wel een beetje!) Veel plezier nog!
    Groetjes x

  • 21 December 2011 - 12:07

    Conny:

    Ha meisje wat vervelend om te horen over je auto gelukkig zelf niets een auto kun je altijd vervangen gewoon je vader lief aankijken dat doen de meiden bij mij ook en het helpt.Ik mis je wel hoor in de pl maar we hebben altijd wouter nog he? Leuk dat er sneeuw gevallen is,handig ook voor je het is anders moeilijk om op het groene gras te skieen. nou meisje pas op jezelf en doeiiiiiiiiiiiiiiiiii gr conny

  • 21 December 2011 - 14:39

    Ro:

    Haaa Mies,

    Spuit 11 hier....heb gstr voor het eerst al je verhalen in 1 keer gelezen:) Was zeer vermakelijk....tot dit laatste verhaal uiteraard! Wat moet STUK nou zonder groen scheurmonster? Hij heeft zo zijn best gedaan met ons allemaal erin! Haha!
    Hoe zijn je eerste lessen gegaan? Heb je alle kids wat in toom kunnen houden? Geen huil-serenades gehad? Ik heb net 3 weken kinder-coschap gedaan...dus kan er dan redelijk over mee praten!
    Hele fijne Kerstdagen vast! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Jumping Crocs - Kakadu National Park

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 40981

Voorgaande reizen:

22 Juni 2012 - 23 November 2012

Oceanië & Azië

01 December 2011 - 01 April 2012

Vier maanden in de sneeuw!

Landen bezocht: