Aangekomen! - Reisverslag uit Ellmau, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Ellmau, Oostenrijk van Michelle Vermunt - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 December 2011 | Oostenrijk, Ellmau

Hallo allemaal!

Donderdagavond ben ik aangekomen in Oostenrijk! De reis verliep gladjes, hoe kan het ook anders met zo'n groen scheurijzer?
Helaas is het op dit moment nog een groen Oostenrijk, met hier en daar een hoopje sneeuw! Wel is het al behoorlijk koud en volgens de locals komt maandag de sneeuw! Laten we het hopen, want maandag begint ook de opleiding! Zoals het er nu uit ziet verwacht ik dat we met theorie gaan beginnen.
Vanmorgen vroeg heb ik papa op de trein gezet in Innsbruck en ben nu dus echt op mezelf aangewezen.
Ik zit in een prima studio in Ellmau en heb het een beetje eigen gemaakt met wat foto's, rommeltjes ennnn pepernoten! Alles uitpakken doe ik niet, want 14 december verhuis ik naar Brixen!
Internet heb ik via een dongel, dus hoef niet naar een internetcafé om met het thuisfront te contacten! Ook heb ik een Oostenrijks tel. nr.: +436645527674 zodat ik goedkoop kan contacten mit mein Österreichische freunden die nog moet maken! :) En waarmee ik goedkoop gebeld kan worden vanuit NL!

Ben gisteren even gaan rond kijken in Brixen en ben langs de skischool geweest. De grote baas zelf was er niet maar heb zijn broer gesproken (op m'n best Duits, hmmm.. ook hier hebben ze dialecten, het lijkt wel scandinavisch). Mijn oog viel daar trwns al op een paar dozen met rode Skipakken.. Hebbe, hebbe, hebbe! Hopelijk haal ik mijn skijuffen diploma! :)
De dorpjes liggen allemaal vrij dicht bij elkaar in de buurt, dus ben snel van Ellmau in Kirchberg (waar de opleiding is). Als er sneeuw gaat vallen wordt het weggetje naar het appartement misschien wat spannend want dat is nogal steil, dus moet uit de buurt blijven van de afgrond!

Morgen nog een dagje om wat rond te scharrelen en dan maandag aan de bak, ik heb er zin in!

Tschussss!

  • 03 December 2011 - 12:20

    Wim En Brigitte:

    Lieve Miesmob
    Blij al weer van je te horen!
    En toppie, dat je er wat foto's op hebt gezet! Leuk app. joh!
    Dikke xx en ontdek je plekje daar haha

  • 03 December 2011 - 12:33

    Raquelle:

    Mies!! Ouwe avonturier! Ziet gut aus! Geniet nog lekker van je weekend en alvast heel veel succes gewenst voor maandag! xx

  • 03 December 2011 - 13:02

    Annette:

    Lieve Mies!!

    Vind het leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent! Volgens mij zit je daar wel lekker op je plekje :) En je gaat een super leuke tijd hebben!
    Ook een mooi appartement zo te zien!!
    En straks weer even verhuizen, maar daar zla je ongetwijfeld ook wel je draai vinden.
    Heel veel succes met de eerste lessen!!
    En niet teveul apres skieen he kul!!

    xxxxxxxxxxx achmed!!

  • 03 December 2011 - 13:49

    Rachel:

    Wat fijn dat je er bent. E dat het goed bevalt ben nog steeds stinkend jaloers geloof ik. Daarm ga ik zo naar snowworld ik kan zeker wel snowboarden daar hahaha. En dat met maar 30 min rijden :p hieeeeeel vieeeeel spass und biss zehr snel.

    Dikke zoen van ons

  • 03 December 2011 - 15:56

    Mama:

    Sehr schon, der Wilder Kaiser, en als het straks gaat sneeuwen zal het nog mooier worden.
    xxx en tot skype (hip he)

  • 03 December 2011 - 16:44

    Hopperdepop:

    GruB gott von herr Hop Aus Holland. Komt viel schnee so das kommt gutt!!
    Viel Spass auf die schule. Komt auch gutt mit die parallel schwung.....

    Genieten Michelle

    Herslichr GruBen aus ein sehr nat Zwijndrecht !!!!

  • 04 December 2011 - 09:49

    Liv:

    Ha mieske!!
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Wat een mooi appartementje! Heb je ook een huisgenootje of zit je daar nu nog helemaal alleen? Annette en ik hebben gisteren lopen hossen op hoempapa in breda en aan jou gedacht;-) Zet m op maandag en laat ze allemaal een poepie ruiken! xxx

  • 05 December 2011 - 08:18

    Hans En Lieke:

    Heb al het een en ander van mama gehoord. En heb nu net je verslag gelezen Hardstikke tof en inderdaad best een leuk plekje voor de 1e 14 dgn.
    En ja Rachel is heel jaloers ze belde ons al.
    Nou succes in de school banken, en we zien je wel op de foto's met die rode skiepakken ha ha.
    zum wull gets goed auf wienerschnitsel.

  • 05 December 2011 - 10:03

    Patricia:

    Je zit er gezellig bij en dat in Elmau (ben jaloers.. daar heb ik Stephan ontmoet ;-) Enne... rood zal je goed staan!!! Sux6 vandaag!!

  • 05 December 2011 - 11:26

    Femke:

    Mies!
    Wat fijn dat alles met de reis goed is gegaan:) En het appartementje ziet er ook goed uit zeg!
    Ik zal voor je duimen dat de sneeuw snel komt en veel succes met de theorie en alle Duitse dialecten.

    Liefs Femm

  • 05 December 2011 - 14:58

    Fleur:

    Leuk Mies!!
    had je al gesmst maar even niet nagedacht dat je natuurlijk een waarbenjijnu site hebt:S
    Hou ons op de hoogte!! ben benieuwd hoe je eerste dagje is gegaan en of er inderdaad sneeuw ligt!:)
    kus!!

  • 05 December 2011 - 21:02

    Mama:

    Na 1 dag al spierpijn? Gelukkig weet jij als geen ander je "trickerpoints" te vinden ;-) Het begin is gemaakt, alles kommt gut ja. Dikke X

  • 06 December 2011 - 20:17

    Nicole:

    Wat lees ik nu bij je moeder...spierpijn? In hersenen van alle theorie?
    Mies...genieten he. Knuffel van Nico

  • 06 December 2011 - 21:09

    Mama:

    Een klein spellingsfoutje??? Triggerpoint dus!!!!! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Jumping Crocs - Kakadu National Park

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 41456

Voorgaande reizen:

22 Juni 2012 - 23 November 2012

Oceanië & Azië

01 December 2011 - 01 April 2012

Vier maanden in de sneeuw!

Landen bezocht: